İyi Kitap

Kitapta yazmanın uzun soluklu bir süreç olduğuna, her aşamanın hangi alt adımlardan oluştuğuna
dikkat çeken eğlenceli ve kısa uygulamalara yer veriliyor. Görülmemiş girişler, görkemli gelişmeler ve
süper sonların nasıl yazılacağı oyunbaz çizimlerin yardımıyla adım adım anlatılıyor.

Nilay YILMAZ

Yaratıcı okuma ve yazma çalışmalarına yönelik kitaplar ve etkinlikler çoğalıyor. Yaratıcı düşünme becerileri MEB kazanımları içinde yer alsa da henüz sistematik bir şekilde bunun öğretimi üzerine çalışılmıyor. Oysa biliyoruz ki yaratıcı düşünme öğrenilir ve geliştirilebilir, pek çok düşünme biçimini kapsayan bir yöntem olarak hayata bakışımızda farklılıklar yaratabilir. Bir başka dünya, bir başka hikâye mümkün düşüncesini gerçek kılabilir.Bu düşünceye ulaşmak düş değil. Esneklik, özgürlük ve eğlenceyi bilgiyle ilişkilendirmek ve bu sürecin her adımını
yaratıcı düşünme ölçütlerine göre yapılandırmak yeterli. Pek çok şey gibi hikâye kurgulama süreci de yaratıcı düşünmenin bu aşamalarıyla ve kategorileriyle besleniyor.

SEN DE YAZ HİKAYENİ

“Benim Hikâyem” bir yazma rehberi olarak yazma yolculuğunu hem bilgi hem de eğlenceyle harmanlayabilmiş kitaplardan biri olarak dikkat çekiyor. Yedi bölümden oluşan kitapta yazmaya başlamadan önce yapılacaklar, hikâyeyi tasarlarken ve yazarken yapılacaklar, hikâyeyi daha ileriye taşıma çalışmalarıyla birleştiriliyor.Kitapta yazmanın uzun soluklu bir süreç olduğuna, her aşamanın hangi alt adımlardan oluştuğuna dikkat çeken eğlenceli ve kısa uygulamalara yer veriliyor. Görülmemiş girişler,görkemli gelişmeler ve süper sonların nasıl yazılacağı oyunbaz çizimlerin yardımıyla adım adım anlatılıyor. Olay örgüsü ve karakterin, hikâyenin türüyle ve konusuyla uyumunu
sağlayacak rehber sorular ve alıştırmalar belki de yazma sürecinin en zor yapılandırılan kısmı. Karaktere derinlik kazandırma konusunda yönlendirilmeyen çocukların bu boşlukta kaybolduklarını biliyoruz. Her çocuk yaratıcıdır, her çocuk oyun ve kurgu ustasıdır. Ancak anlatılanların bir dayanağı olması neden-sonuç ilişkilerini görebilmekle ilgilidir. Her nedenin tek bir sonucu olmadığını fark edebilmesi için çocuğun bunu gözlemlemesi gerekir. Var olan çoklu nedenselliği tek doğruya indirgemeyecek modellerle buluşması o yüzden önemlidir. Bu bağlamda “Benim Hikâyem” isminin kitaba çok yakıştığını söyleyebiliriz. Özgün adı “Hikâye Nasıl Yazılır”olan kitabı Türkçeleştiren Damla Işık, eserin dilimize uyarlanmış ismiyle herkesin ve her dilin ayrı bir hikâyesi olduğunu da vurgulamış. Bu vurgu sadece başlıkta yok. Sayfalarda aniden karşınıza çıkan yerli yazarların neyi nasıl yazdıklarından bahsedilmesi de doğrudan ve dolaylı olarak pek çok şeye hizmet ediyor. Aytül Akal, Mavisel Yener, Miyase Sertbarut, Pelin
Gündeş, Koray Avcı Çakman, Hanzade Servi ve Toprak Işık kendi yazma süreçlerinin hikâyesini çocuklara anlatıyor.
Kitapta bu yazarlarımızın dışında Seza Kutlar Aksoy, Ahmet Önel, Aydın Balcı, Simla Sunay ve Hamdullah Köseoğlu gibi yazarlarımızın eserlerinden de bahsediliyor.
Hepimizin hikâyeleri var. Kitapta da söylenildiği gibi hepi topu yedi basit olay örgüsü var aslında. Dönüp dolaşıp aynı arketiplerin öyküsünü farklı biçimlerde anlatıyoruz. Neyi anlattığımız elbette önemli, ama aslında onu nasıl anlattığımızda gizli değil midir her şey? “Benim Hikâyem” yazma yolculuğunda bu gizemi keşfetmek isteyenlere yol arkadaşı olmayı bekliyor. Macera başlıyor, kaleminizi kapıp gelin. Kâğıda gerek yok, kitabın içindeki boş sayfalar sizin hikâyelerinizle buluşmayı bekliyor.

Benim Hikayem Yaratıcı Çocuklar İçin Yazma Rehberi Simon Cheshire Resimleyen: Kate Pankhurst Türkçeleştiren: Damla Işık Tudem Yayınları, 144 sayfa

Benim Hikayem
Yaratıcı Çocuklar İçin Yazma Rehberi
Simon Cheshire
Resimleyen: Kate Pankhurst
Türkçeleştiren: Damla Işık
Tudem Yayınları, 144 sayfa

Bu yazıyı beğendin mi? Paylaş!

About The Author

Yorum yaz